Ce trebuie să faceți în cazul în care zborul dumneavoastră este anulat sau întârziat

Călătoriile pot fi o adevărată bătaie de cap, chiar și atunci când totul decurge conform planului. Dar când lucrurile merg prost, o călătorie de vis se poate transforma într-un coșmar. În medie, aproximativ 20% dintre zboruri sunt întârziate cu mai mult de un sfert de oră, în timp ce 1% dintre zboruri sunt anulate. Așadar, dacă plecați într-o călătorie cu avionul, există șanse ca zborul să fie amânat sau anulat. Dacă vi se întâmplă acest lucru, cum vă descurcați cu inconvenientele și, mai important, cum vă recuperați banii?

Cum pot solicita o rambursare pentru un zbor întârziat sau anulat?

În primul rând, trebuie să știți că, dacă întâmpinați dificultăți în a depune singur o cerere de despăgubire la compania aeriană, puteți obține ajutor de la startup-uri specializate în dreptul pasagerilor aerieni, cum ar fi Indemniflight, care poate depune cereri de despăgubire la companiile aeriene în numele dvs. și poate obține un rambursare pentru o întârziere a zborului. De asemenea, puteți găsi aici un model de scrisoare de solicitare de despăgubire pentru a vă ajuta să depuneți cererea.

Când am dreptul la o rambursare?

Dacă zborul dvs. spre sau de pe un aeroport din UE are o întârziere de trei ore sau mai mult, aveți următoarele posibilități dreptul legal de a să primească aceeași compensație ca și în cazul unui zbor anulat. Acest lucru este valabil și dacă călătoriți cu o companie aeriană din UE, fie că este vorba de Ryanair, Air France sau British Airways (deci este valabil pentru un zbor Paris-New York cu o companie aeriană din UE).

Întârzierea zborului, așteptare la aeroport

Credit foto: Flickr – Craig Sunter

În cazul în care ați fost informat că zborul dumneavoastră a fost anulat într-un termen foarte scurt, companiile aeriene vă vor rambursa, în mod normal, contravaloarea inconvenientului. Cu toate acestea, singurele circumstanțe în care compania aeriană nu este obligată prin lege să acorde o rambursare sunt cele în care zborul a fost anulat din motive independente de voința companiei aeriene, cum ar fi o erupție vulcanică, o grevă sau condiții meteorologice extreme.

În funcție de compania aeriană cu care călătoriți, puteți obține fie o rambursare integrală, fie o ofertă pentru un bilet la o altă companie aeriană către destinația dumneavoastră.

Voi primi o rambursare dacă aștept un nou zbor la aeroport?

Dacă ați primit un nou bilet de avion și trebuie să așteptați la aeroport mai mult de două ore pentru un zbor pe distanțe scurte sau mai mult de patru ore pentru un zbor pe distanțe lungi, ar trebui să primiți vouchere pentru mâncare și băutură la aeroport. Dacă întârzierea este independentă de controlul companiei aeriene, ar trebui să apelați la asigurarea de călătorie. Multe asigurări includ rambursări pentru zboruri pierdute, întârziate sau anulate. Depinde de compania la care ați încheiat asigurarea.

Avionul Star Wars a întârziat la aeroport

Credit foto: Flickr – ARTS_fox1fire

Cine îmi plătește mâncarea și cazarea dacă trebuie să rămân mai multe zile în plus?

Mâncarea și cazarea sunt rambursate de către compania aeriană numai dacă călătoriți cu o companie aeriană din UE sau dacă plecați de pe un aeroport din UE.

Companiile aeriene din afara UE trebuie, de asemenea, să vă găzduiască sau să încerce să vă pună pe un alt zbor. Cu toate acestea, este posibil să nu vă ofere mâncare și băutură. Cu toate acestea, puteți încerca să solicitați aceste costuri prin intermediul asigurării de călătorie. Cazarea este oferită de la caz la caz, în funcție de locul de unde veniți, de locul în care sunteți blocat, de perioada de timp și dacă aveți prieteni sau rude în apropiere care vă pot găzdui.

La ce mă pot aștepta din partea companiei aeriene dacă zborul meu este anulat din cauza unei greve?

În cazul în care zborul dumneavoastră are întârziere din cauza unei greve, compania aeriană este obligată să vă ofere asistență dacă timpul de așteptare depășește un anumit punct. Aceasta poate include băuturi răcoritoare și cazare. Cu toate acestea, nu sunt obligați să vă ofere despăgubiri în urma unei greve, deoarece grevele sunt considerate în general ca făcând parte din “circumstanțe extraordinare”.

Dacă pierd o conexiune, îmi voi primi banii înapoi?

Din păcate, dacă rezervați două zboruri la companii aeriene diferite și pierdeți al doilea zbor din cauza întârzierii sau anulării primului zbor, nu veți putea obține o rambursare pentru cel de-al doilea zbor. Acesta este motivul pentru care rezervarea zborurilor cu aceeași companie aeriană poate fi “benefică”, chiar dacă este puțin mai scumpă.

Credit foto principal: Flickr – Mathieu Marquer

Lasă un comentariu